Publikace PR článků

Napsat PR článek je jedna věc, ale druhá je dobře jej umístit. PR texty mohou být úžasnou formou linkbuildingu a díky nim dokážete vylepšit pozici své stránky ve vyhledávačích a získat tak větší návštěvnost. Mimo to slouží i jako reklama, díky níž se vaše služby či výrobky dostanou do podvědomí široké veřejnosti. 

Jak PR článek napsat 

Většinou je PR článek psán v pozitivním duchu, aby zaujal. Do článku jsou umístěny odkazy na vaši stránku. Odkaz může být jeden, dva – maximálně se však doporučuje 4, přičemž v každém odstavci by měl být jeden. Není vhodné umísťovat odkazy blízko sebe. 

Délka článku je individuální, podle sdělení konkrétních informací, většinou jde o 1800 znaků včetně mezer, tedy 1 normostranu. Slova či slovní spojení, odkud odkazy povedou, jsou klíčová slova. Mělo by se jednat o slova související s výrobkem, službou či hojně vyhledávaná slova, která lidé často hledají a souvisí s vámi nabízenou službou/výrobkem. Pokud se vám povedlo napsat poutavý PR článek, zbývá jej dobře umístit. 

Kam PR články vkládat? 

PR články můžete vložit na specializované stránky (PR weby) tomuto účelu určené anebo můžete článek/články umístit na vybrané weby. Některé PR weby jsou zdarma, jiné placené. To znamená oslovit majitele webu, který vás zaujal a domluvit s ním cenu a podmínky. Většinou je na webových stránkách uveden i kontakt. Pokud si však chcete ušetřit čas vyhledáváním vhodných webů a oslovováním majitelů webů, můžete oslovit některou společnost, která se tímto zabývá a má ve své databázi mnoho webů, které vám nabídne a cenu domlouváte pouze s jedním člověkem, nikoliv pokaždé individuálně. 

Kdo mi PR článek napíše? 

Jestliže si netroufáte napsat PR článek sami, případně na to nemáte vůbec čas, můžete si PR článek objednat. Opět se nabízí možnost kontaktovat nějakého copywritera z inzerátů či databáze (najdete si jej sami), případně oslovíte SEO společnost, která se postará o sepsání článku včetně jeho umístění.