Hledáte práci přes internet? Napovíme, jak oslovit potencionálního zaměstnavatele

I dnes můžete najít různé nástěnky, například u úřadu práce, nebo se ohlížet po výlohách blízkých prodejen v rámci hledání nového zaměstnání. Co je ale důležité říct, je fakt, že moderní hledání kvalitní práce většinou probíhá přímo na internetu. Nejčastěji na fórech, specializovaných portálech, a dokonce i přímo na stránkách firem najdete poptávku po zaměstnancích. V dnešním článku od odborníků ze společnosti 123jobs Media si představíme, jak se prezentovat a představit.

Při psaní prvotního emailu nezapomínejte na zdvořilost

Ať už oslovujete budoucího zaměstnavatele přímo z vašeho emailu nebo z formuláře prostřednictvím webových stran, měli byste dodržovat základní zásady psaní společenského formálního dopisu. Veškerá zájmena musí být psána velkými písmeny, tedy „rád bych Vám nabídnul…“ a v úvodu emailu by mělo být zdvořilé „Vážená paní / Vážený pane“, pokud pak nevíte, zdali bude příjemce muž či žena, napište to v podobném formátu. Chybět nemá ani vstřícné rozloučení na konci zprávy ve smyslu „Děkuji za Váš čas a těším se na další spolupráci“.

Přílohy posílejte sami, nečekejte na vyzvání

Zaměstnání chcete a potřebujete především vy a přesně proto také svého potencionálního zaměstnavatele oslovujete. Nemělo by tak v žádném případě docházet k tomu, že si základní dokumenty v podobě životopisu, motivačního dopisu, nebo ofocených diplomů a certifikací bude zaměstnavatel vyžadovat sám. Je to vaše povinnost vše hned na poprvé doručit.

Uvádějte zdroj i úvod do emailu

Do emailu nebo zprávy byste měli zajisté uvádět zdroj, odkud jste k inzerátu přišli „na Vašich stránkách / na portálu xxxxx.cz jsem našel Vaší“. K tomu pochopitelně patří i krátký úvodní odstavec, kde by se měl majitel dozvědět vaše jméno a věk, popřípadě i jinou klíčovou informaci, pokud to koresponduje s hledaným zaměstnáním.

Pro nabídky inzerce práce klikněte na naše pracovní portály Personalistka.cz a 123jobs.cz .

123jobs

123jobs media

123jobs recenze

123jobs media recenze